indahnya membaca AL mathurat

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM...!

ASSALAMUALAIKUM...^_^

ucaplah kalimah alhamdulillah kerana kita dapat mencelik mata lagi di atas muka bumi ini...

alhamdullillah.. syukur kehadrat ilahi kerana dgn izinNYA.. tangan kurniaaNYA dapat lagi menari-nari di keyboard laptop nie.. alhamdullilah..! walaupun sekarang nie kepalaku masih berdenyut-denyut kesan daripada demam+batuk+selsema tapi hati ini terasa ingin cepat berkongsi tentang tajuk kat atas tu...

benarlah... indahnya tatkala bibir ini menutur lembut kalimah suci zikir al-mathurat..! sungguh..! terasa sungguh lain hari-hari yang aku lalui dengan membaca kalimah suci zikir al-mathurat. percaya atau tidak disebabkan kejahilan aku tentang zikir al-mathurat nie maka baru 2 hari aku mengamalkannya.. selama ini aku langsung tidak mengetahul apa itu mathurat.. jujur itu bagus bukan.. 16 tahun jadi penghuni bumi ALLAH.. baru ku kenal indahnya bacaan al-mathurat..

jujur..ikhlas aku katakan.. saat membaca zikir al-mathurat dikala waktu subuh dan asar mendatangkan ketenangan di dalam hati aku... memberi kelapangan di dalam dada ini dan mendidik hati ini agar sentiasa merindui allah..!..alhamdulillah...^_^.. syukur kepada ALLAH kerana memberikan aku hidayah untuk mengamalkan bacaan zikir tersebut. apa yang aku harapkan tika ini, hanyalah supaya aku sentiasa mengamalkan zikir tersebut. tidak kira sesibuk manapun diri ini aku akan tetap mengalunkan zikir tesebut..

apa itu mathurat...? aku yakin masih ada insan di luar sana yang masih belum mengetahui apa itu mathurat..:-
1. Al- Ma'thurat merupakan wirid dan doa harian yang diamalkan oleh Rasulullah SAW. Baginda adalah orang yang paling mengetahui betapa besarnya ganjaran yang diperolehi dari amalan doa dan wirid tersebut...

percayalah...amalkan bacaan zikir tersebut kerana ianya akan memantapkan jiwa disamping memiliki keutamaan disamping keutamaan dalam segenap aspek kehidupan.

ingatlah....: !...:-    Bagi seorang muslim masanya tidak berlalu begitu saja. Dikala pagi dan petang ia sentiasa bertasbih, istighfar, tahmid dan berdoa kepada Allah dengan zikir yang ma'thur ( yg berasal daripada Nabi SAW )...


ketahuilah juga..:-jika sesiapa mengamalkan zikir Al- Ma'thurat ini akan merasakan perbezaannya dengan hari2 yang tidak dimulakan dengan zikir Al- Ma'thurat. Begitulah kekuatan doa2 dan wirid dalam Al- Ma'thurat ini sebagai senjata mukmin...

apa pula kelebihan zikir al mathurat..:-....

1. Tidak dihampiri syaitan
2. Rumah dan keluarganya terselemat dari perkara yang tidak diingini.
3. Allah mencukupkannya apa yang sangat diperlukan dari urusan dunia dan akhirat.
4. Orang yang membacanya kemudian dia mati pada hari atau malam tersebut maka Allah akan menjamin untuknya syurga.
5. Selamat dari segala sesuatu.
6. Allah menyempurnakan nikmatnya ke atas orang yang membacanya.
7. Allah berhak untuk meredhainya
8. Tidak ada sesuatu yang mendatangkan mudarat ke atasnya.
9. Terhindar daripada syirik.
10. Selamat dari bisa atau sengatan semua makhluk yang beracun.
11. Dimudahkan menyelesaikan hutang-hutang.
12. Berhak untuk mendapat syafaat pada hari kiamat.
13. Sesiapa yang membaca di waktu pagi,akan dipelihara oleh allah hingga ke waktu petang.Dan sesiapa yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.
14.Mengamalkannya umpama mengamalkan Sunnah Rasulullah dari sudut zikir dan berdoa, dan berbagai lagi kelebihan.



diariku kali ini sekadar ingin berkongsi pengalaman aku dengan bacaan kalimah suci zikir al-mathurat.. bersama-samalah kita mengamalkannya untuk mendapat keredhan allah...






terima kasih kerana sudi membaca post ini...:)

No comments:

Post a Comment