sok-sek..sok..sek

assalamualaikum...senyum..^_^..

aduhai..! lame sungguh aku tak update blog kat diari nie... biasenye update kat tips and bicara hati...!.. opps..! lupe nak tanye.. korang semua sihat tak..? hope sihat lah ye.. klu tak sihat cepat2 jumpe doktor tau..!..:)

ok.. tup2 dah 1 minggu kite bercuti kan..? mesti korang tgh seronok menghabiskan cuti sklh nie.. aku..? until now masih teperap kat rmh nie..! nak pergi bercuti jgk...!..:(.. tapi takpe lah.. duk kat rmh je lah..!

sepanjang cuti nie..seawal jam 6.30 dah bangun tidur.. saat org lain masih di dalam selimut, al maklumlah musim hujan mesti liat nak bangun kan..kan..kan..! tak baik tipu tau...! aku pulak slps solat subuh, bermule lah kemas rmh dari basuh kain, jemur kain, lipat kain. mop lantai, cuci pinggan and bla..bla..bla..bla...!.. penat..?
penat tu memang penat tp nak buat macam mane kan.. anak perempuan mesti kene buat semua tu.. kalau bukan aku yg buat nak harapkan siapa..? adik lelaki aku..? kerje dye pun duk menghadap tv 24 jam.. kadang2 jeles jgk tgk dye time cuti nie relax je.. aku pulak yg kepenatan..

tapi kan..tapi kan.. kalau kite buat semua tu kite akan dapat rasa macam mane penatnye mak kite buat semua tu.. penat tau..! so nak pesan nie..( kalau mak kite suruh buat kerje jgn membantah tau.. buat..! kalau kite penat mak kite tidak terkire penatnye tau..)..:nasihat utk aku sendiri..!..

ape  lagi nak sok-sek eh..! oh ye.. nak kongsi sikit nie.. tekanan lah aku..! nak tahu kenapa..? mmmm.. aku nie bkn lah jahat sgt tapi..tapi..tapi.. adoi..! stress lah..! sory2.. buat korang semuan pening..! meh nak kasi tau..!

kat rmh aku  skrg nie adelah sepupu aku dari sabah.. name dye kahar..! lelaki..! aku perempuan.. korang mesti dah agak ape masalah aku kan..? aku perempuan dye lelaki so kenelah jge aurat kan.. tipa hari aku kene pakai tudung.. mkn pakai tudung, tgk tv pakai tudung, nak keluar dari bilik pakai tudung.. yg paling tertakan pergerakan aku terbatas tau.. bukan aku tak sudi kalau dye duduk rmh aku tapi dye akan duduk dalam jangke mase yg panjang..! mgkin setahun, mungkin 2 tahan atau mungkin 3 tahun..! alahai..! lamenye..!

ade satu hari tu..  ade someone call aku then dye nak cakap dgn ayah .. aku pun keluar dari bilik tanpa pakai tudung.. blur..! aku langsung tak teringat yang ade lelaki bukan muhrim kat rmh aku.. aduhai..! stress sgt mase tu.. iye lah kan... aurat kite org lelaki yg bkn muhrim kite senang2 je tgk... aku nie bkn lah pelajar sekolah agama dan bukanlah baik sgt tapi aku ade agama, agama islam yg menegah hambaNYA daripada menampakkan aurat kpd yg bukan muhrim..!

aku tak kisah kalau pakai tudung.. bukan satu perkare yg susah pun utk kite lakukan kan..? tpi aku seakan tdk blh terime kalau dye akan duduk rmh aku dalam jangke mase yang panjang... sebelum nie.. memang ade jgk lah sepupu aku yg lain dtg kat rmh aku bercuti tp tak lah lame sgt..! lagi2 aku nie bknnye peramah sgt dgn lelaki...! nanti tak pasal2 dikatakan aku sombong pulak sbb tak bercakap sgt dgn dye..!... pening3..

sekian..!
terima kasih kerana sudi membaca post ini...:)

No comments:

Post a Comment