pertandingan syarahan agama bhg 1

ASSALAMUALAIKUM...SMILE..^_^...

korang semua macam mane hari nie... hope sihat k....!

tibe2 hari nie terasa rajinnn tersangat lah pulak nak update pasal pertandingan syarahan agama yang aku sertai tahun nie... sebenarnye byk lagi pertandingan yg aku sertai tahun nie antaranye pantun. debat, pidato and blablablabalabalba tpi hari nie just nak story pasal syarahan agama... pertandingan yg bagi aku amat mencabar lol....!

mmmm.... kalau tak silap aku lah. pertandingan syrahan peringkat zon bulan 3. klau tak silap lah.. lupe lah biarpun dah hantuk kepala nie kat dinding still tak ingat...(he3.. sanggup ke aku hantuk kepala aku nie...!) pertandingan peringkat zon aku bawa tajuk syarahan iman dan takwa pencetus ummah gemilang..( kalau aku rajin aku update teks tu eh.. takut2 lah kan korang nak buat rujukan... dapatlah aku jadi penyelamat free korang...hahahaha...) tempat pertandingan tu kat smk mak lagam... nie firts time aku bertanding kat smk mak lagam... 3 tahun berturut-turut dari form 1 until form 3 pertandingan syarahan nie diadakan di smc...! tahun nie smk mak lagam pulak jdi tuan rmh.. bila agaknya smk bukit mentok jadi tuan rmh ek....? forget about that...!

ok.. nak diceritakan.. kitaorang bertolak kat smk mak lagam dlm jam 9 pg.. so ade lebih kurang 1 jam lebih lagi mase aku utk buat penambahbaikan cara penyampaian syarahan aku... ape2 pn aku nak menang...!  itulah yang aku tanam dalam hati aku... kemenangan...! aku practice utk kali terakhir sblm bertolak ke smk mak lagam.. thanz to adeq thira krn menjadi pendengar terbaik syarahan aku... dan berbanyak-banyak terima kasih aku nak ucapkan pada cgu zaimah beri komen atas persembahan terakhir aku... walaupun cgu zaimah takde kene mengena pasal pertandingan nie tpi die tetap bagi kata-kata semangat kat aku..

dalam kul 9 kami pun bertolak ke smk mak lagam.. wah..! nampak je bangunan sklh mak lagam.. tibe2 aku jadi berdebar.debar... aku cube tenangkan diri... tarik nafas..pejam mata sekejap.. paling penting saat nie adalah minum air utk legakan debaran aku.... lepas daftar terus ke tempat pertandingan... alhamdulillah aku bukan antara peserta yg buat persembahan yg pertama ataupun yg terakhir... no aku 2 dari belakang.. ok lah tu...

wah...! hebat2 semua peseta ek.. tenang hasnah.. tenang... kau blh buat yg terbaik..! bisik hati kecil aku saat aku tgk pesrta drpd smc... ! best sangat...! sedar tak sedar.. tibalah giliran aku... dgn langkah yg yakin aku  ke pentas. macam biase baiki mic dulu... dah rase ok... senyum dan lontaran suara yg pertama adalah kata salam.. dgn yakin tanpa tersekat-sekat aku cube untuk menghabiskan syarahan aku... tapi pelik lah knp saat aku berlatih aku rase mase cukup2 8 minit tpi time pertandingan nak masuk hujah yg kelima dah bunyi lonceng yg pertama. maknenye aku ade mase 1 minit utk aku habiskan hujah yg kelima dan keenam sekaligus penutup... disini aku gunakan kemahiran aku untuk bercakap isi yg penting dan yg paling penting ayat al-quran tetap ku baca... kerana markah disitu... alhamdulillah.. selesai dan aku tunduk hormat dengan yakin dan tenang....! cume tunggu result je...!

time yg ku tunggu2... deberan tokseh royak ah... debar gile... nak bercakap pun tak keluar suara eh.... he3...pemberian hadiah dimulai dengan pemenang saguhati... alhamdulillah name aku tak tersenarai dalam penerima saguhati.. tu bermakne aku di antara 3 yg terbaik.... dan sewaktu diumumkan tempat ke-3 dari smk geliga.. debaran kian sampai ke kemuncak...! saat tu aku berharap sgt jangan nama aku dulu di sebut.. sebut dulu nama peserta dari smc....he3.. dan tempat ke 2 jatuh kepada suadari...........................( x ingat name.) dri smc... mase tu rasenye nak bersorak rase. sebabnye johan jadi milik aku... tempat pertama jatuh kepada saudari HASNAH BINTI MUSTAPA DARI SMK BUKIT MENTOK... sumpah..! nak menangis je mase tu... nasib tak menangis....kehkehkehkeh....


he2... tgk gambar kat atas tu ek... kehkehkehkehkehkehkehkeh........

ok... berhenti disini... nantikan sambungan seterusnya utk pertandingan peringkat daerah pulak....!



terima kasih kerana sudi membaca post ini...:)

No comments:

Post a Comment